Hopp til innhold

Velkommen til Innkjøpsskolen for

sb_logo_pos_rgb

Som samfunnsbedrift forvalter du store midler for samfunnet gjennom kjøp av varer, utstyr, infrastruktur og tjenester. Det stiller krav til at du skaffer deg kunnskap om hvordan du får mest igjen for pengene vi bruker.

Som medlem i samfunnsbedriftene får du 15% rabatt på hele Innkjøpsskolen.

For å bidra til bedre innkjøp har Samfunnsbedriftene inngått et samarbeid med konsulentselskapet Inventura. Inventura er spesialister på innkjøpsdrevne verdikjeder, og deler gjerne sin kunnskap og erfaringer om innkjøp.

Derfor har vi utviklet Innkjøpsskolen; som består av 7 e-læringsmoduler. Gjennom Innkjøpsskolen kan du bli tryggere på innkjøp – når og hvor det passer deg.

Du som er medlem i Samfunnsbedriftene kan nå få tilgang til hele Innkjøpsskolen til en egen, rabattert medlemspris.

For de som i første omgang vil ha oversikt over regelverket, anbefales det å starte med modul 7 Offentlige anskaffelser – regelverket forklart.

Denne modulen hjelper deg å gjennomføre anskaffelsesprosesser mer effektivt og gjør deg trygg på at du utfører innkjøp innenfor rammen av gjeldende lover og regler. Modulen består av 10 leksjoner som du kan se på PC, nettbrett eller mobil. Hver seksjon inneholder læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og quiz.

Dersom du ønsker å skaffe deg mer nyttig kunnskap om innkjøp og hvordan du skal gjennomføre gode innkjøp, anbefales videre de øvrige 6 modulene i Innkjøpsskolen.

Modulene er delt inn etter tema, og kan ses i den rekkefølgen du selv ønsker. Kurset er for deg som jobber med innkjøp og ønsker å heve kompetansen innenfor innkjøpsfaget.

Close up members of multiracial team assembling white puzzle, African American and Caucasian people searching solution together, team building activity, staff training, support and unity

Bestillingsskjema

• Pakker (15% rabatt)

• Dersom du har behov for flere enn 9 tilganger i din bedrift, ta kontakt for et tilpasset tilbud.

Gjennomgår du Innkjøpsskolen får du grunnleggende kunnskap om innkjøp, og de verktøyene du trenger for å kunne gjøre gode anskaffelser.

Innkjøpsskolen består av til sammen 7 moduler, som hver består av flere leksjoner. Hver leksjon varer i ca. 10 minutter, og modulene avsluttes med en «boosterquiz» for bedre læring.

Pensum i Innkjøpsskolen bygger på beste praksis for anskaffelser og innkjøp i både privat og offentlig sektor.

Når du har gått gjennom Innkjøpsskolen kan du ta prøven for å bli sertifisert innkjøper i sertifiseringsordningen SOA Basis (Sertifiseringsordning for Offentlege Anskaffingar Basis) fra Digitaliseringsdirektoratet dersom du ønsker det. Innkjøpsskolen har inkorporert pensum fra SOA Basis i kurset.

Vårt anbefalte løp er som følger:

Modul 7 -Regelverket om offentlige anskaffelser (SOA Basis)

Alle 6 moduler
Innkjøpsskolen

SOA Basis
Sertifiseringstest*

*prøveeksamen er inkludert, ta kontakt vedrørende gjennomføringen. Du velger selv den progresjonen du ønsker.

Innkjøpsskolen gir:

Profesjonell og effektiv opplæring i innkjøpsprosessen

Et oppslagsverk til bruk som jobbstøtte

Kunnskap, ferdigheter og verktøy som gir bedre innkjøp

Gjør veien lettere til SOA Basis-sertifisering

Trygghet, kvalitetssikring og mot til å lede innkjøpsprosesser

15% rabatt

for medlemmer av Samfunnsbedriftene

Skjermbilde 2021-04-29 kl. 12.58.26

Regelverket forklart (SOA Basis)

Modul 7
7990,- - 15% rabatt = 6795,- ekskl. mva

Innkjøpsskolen

Modul 1-6
9990,- – 15% rabatt = 8492,- ekskl. mva

Innkjøpsskolen med regelverket forklart

Modul 1-7
14 900,- - 15% rabatt = 12 665,- ekskl. mva

Kursmoduler

1. Innkjøpshjulet

Innkjøpshjulet reflekterer innkjøpsprosessen som er utviklet av Inventura og fremstår som et komplett rammeverk for innkjøp

2. Forarbeid

Gode grunnprinsipper for innkjøpsprosesser er ekstremt viktig for å sikre godt omdømme og tillit i markedet. Modulen tar for seg hvordan du gjør et godt forarbeid som grunnlag for ditt innkjøp.
Kurspakke- Innkjøpsskolen

3. Marked

Markedsarbeidet knyttet til innkjøp er meget sentralt når du skal foreta gode innkjøp til din bedrift. Denne modulen viser deg hvordan du kommuniserer med markedet i forkant av ditt innkjøp og hvordan dette forbedrer innkjøpet.

4. Kjøp

Modulen viser deg hvordan du kan gjennomføre gode prosesser for utarbeidelse av forespørsler, konkurransegrunnlag, evaluere mottatte tilbud og forhandlinger er noen av prinsippene for å sikre en god kjøpsfase.

5. Implementering

Modulen gjør deg i stand til å iverksette inngåtte avtaler i egen organisasjon, og bruke avtalen riktig.

6. Oppfølging

Modulen viser deg hvordan du kan følge opp og forvalte dine inngåtte avtaler på en god måte og sikre at du får de leveransene du har krav på.

7. Offentlige anskaffelser – regelverket forklart

I dette kurset lærer du om regelverket for offentlige anskaffelser og hvordan du gjennomfører innkjøp i henhold til regelverket.
Kurspakke - Regelverket forklart - SOA Basis

Er du medlem i Samfunnsbedriftene?

Ta kontakt

anders-aarskog-nesse_bw-500x500-1-circle